Основна мета освіти полягає у розвитку дитини у збереженні її здоров’я, тобто, у розвитку дитини згідно з принципом природо відповідності. Якщо немає здоров’я, усе інше не має сенсу. Саме зі здоров’я починається життя. Необхідно з першого дня у школі прищеплювати дітям ідею здорового способу життя, дбайливого ставлення до себе. Основні правила роботи з дітьми *не зашкодь здоров’ю дитини. *ніколи не висміюй її, не злися й не кричи. *навчися бачити душу в очах дитини. *будь завжди в гарному настрої з усмішкою на обличчі. *постійно підвищуй самооцінку школярів, будь завжди правдивий. *домагайся довіри, бережи її. *умій берегти здоров’я учнів і своє власне. Твоє здоров’я – добрий приклад школярам. Норми, якими необхідно володіти вчителеві: *само- і взаємозбагачення – не розкіш . а необхідність; *умій зрозуміти (щастя – коли тебе розуміють) *умій слухати і чути; *критикуй ідеї, а не особистість; *лідером можеш і не бути , людиною бути зобов’язаний. Норми ставлення до дітей: *Якщо дитину постійно критикувати – вона вчиться ненавидіти. *Якщо дитина живе у ворожнечі – вона вчиться агресивності. *Якщо дитину висміюють – вона стає замкнутою. *Якщо дитина росте в докорах – у неї формується почуття провини. І навпаки… *Якщо дитина росте в терпимості – вона вчиться розуміти інших. *Якщо дитину підбадьорювати – вона вчиться вірити в себе. *Якщо дитина росте в чесності – вона вчиться бути справедливою. *Якщо дитина живе в безпеці – вона вчиться вірити в людей. *Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе. *Якщо дитина живе в порозумінні і дружелюбності – вона знаходить у житті любов. Комплекс заходів , спрямованих на забезпечення фізичного здоров’я дитини, спричиняє: *формування правильного ставлення до свого здоров’я; *формування цілісного погляду на природу й місце людини в ній; *формування вміння правильно організувати свою діяльність, керувати своєю поведінкою; *підвищення загальної культури особистості; *пильне ставлення до явищ життя і правильне їх оцінювання; *глибоку впевненість у своїх силах та спокій; *радість, здоров’я, доброту. Головні правила шкільного життя. 1.Повсякденні правила життя: *не будь зарозумілим, коли станеш сильним; *не хвастай нічим, коли станеш досвідченим; *не смійся над старшими, коли молодий, і над невченим, коли розумний. *не будь занадто самовпевнений, але й занадто сором’язливим; *не будь занадто говірким, але й занадто мовчазним; *не будь занадто суворим, але й занадто добрим; *будь твердим без гніву, наполегливим без суперечки, увічливим без гордовитості, мужнім із ворогами; *слухай ліс і дивись на зорі. (Зі спадщини короля Ірландії Кормака) 2.Правила честі. *чесність завжди й у всьому -у навчанні та в поведінці; *видавай чужі ідеї за свої, спільну роботу за власну –це плагіат; *допустимими є чесні відповіді на запитання товаришів, Неправда , тим більше нерозкрита , змінює людину; *поведінка має бути досконалою завжди і скрізь; *пам’ятай про добре ім’я своєї школи і на канікулах.
Для інформації на сайт психолог Ков’язького НВК В.В.Сагай використала матеріал з журналів «Шкільному психологу усе для роботи»(червень,2011р), «Виховна робота в школі» (жовтень,2013) вид –то «Основа».
|