НА ДОПОМОГУ БАТЬКАМ
Поради батькам щодо роботи з гіперактивними дітьми
Гіперактивна дитина — це не просто постійний галас і метушня в домі, це й постійний страх за її життя і здоров'я. Немає такої щілини чи отвору, куди вона не сунула носа чи пальця, немає заборон, яких вона не порушувала б.
Причиною такої нестриманості, як правило, є тимчасове переважання сили збудження нервової системи над силою гальмування. Цей дисбаланс компенсується у 10—14-річному віці, коли дитина вже здатна контролювати себе. Проте якщо дитину переконати в тому, що вона неслухняна, некерована, неуважна, байдужа до інших, тоді вона не стане використовувати цю здатність, бо не віритиме у свої сили. Отже, головне завдання батьків гіперактивної дитини — не нав'язати їй негативне ставлення до себе та світу.
Намагайтеся зайняти дитину тим, що її цікавить. Поки вона захоплена улюбленими справами, ризик, що в неї виникнуть небажані імпульси, — мінімальний. Спробуйте запобігати порушенню Ваших вимог, бо дотриматися їх вона ще не здатна, а чим більшим буде досвід «неслухняності», тим глибшим стане переконаність дитини в тому, що вона погана. Для того, щоб зупинити енергійну дитину, доцільно переключити її увагу на щось емоційно значуще для неї: «Ой, дивись!», «Я згадала!»
Пропонуємо використовувати такі рекомендації у роботі з гіперактивними дітьми:
1. Працювати з дитиною на початку дня, а не ввечері.
2. Зменшити робоче навантаження дитини.
3. Ділити роботу на більш короткі, але частіші періоди.
4. Посадити дитину під час занять поруч із дорослим.
5. Використовувати тактильний контакт.
6. Домовлятися з дитиною про ті чи інші дії заздалегідь.
7. Для підкріплення усних інструкцій використовувати зорову стимуляцію.
8. Давати короткі, чіткі й конкретні інструкції.
9. Використовувати гнучку систему заохочень і покарань.
10. Заохочувати дитину відразу ж, не відкладаючи на майбутнє.
Список літератури
- Осадько О. Шляхи психологічної допомоги дітям з емоційними та
поведінковими труднощами.// Технології психологічного
консультування. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2005. – с.97-105.
- Миськів Л. Особливості роботи з гіперактивними школярами. //
Психолог, 2010. - №41. – с. 6-8.
- Калита О. Як працювати з гіперактивними дітьми. // Психолог, 2007. -
№48. – с.3-7.
Підготувала-практичний психолог Сагай В.В.
Психолог користувався інформацію з -raykab.at.ua/PMPK/PMPKrec/metodichni_rekomendaciji.doc
|